Balet // Sobota, 21. 2. 2015 // 20:00 // Mali oder // Narodni dom Maribor //

 

BALET UPORA

Leja Jurišić in Petra Veber bosta v predstavi Balet upora predstavili lastno interpretacijo evropske unije v turbulentnih časih gospodarske, politične in družbene krize.

Umetnost je že od nekdaj odgovor na povratne ali zatrte nezavedne elemente na individualni ali družbeni ravni. Vsaka kriza bi nas morala opominjati, kako pomembno je premišljevati o prihodnosti. Kriza je skoraj vedno rezultat minulih spodletelih poskusov, da bi se soočili z nastajajočim problemom ali predvideli najverjetnejšo možnost. Za nazaj pogosto ugotavljamo, da bi bilo krizo mogoče v celoti preprečiti, vendar moramo to pokazati znova in znova in znova.

(Leja Jurišić, Petra Veber, Julia Kristeva)

 

Produkcija: Pekinpah / Kink Kong

Koprodukcija: Tanzquartier Wien, Hellerau Dresden, Dansens hus Stockholm, Kino Šiška

Koncept: Leja Jurišić in Petra Veber; Koreografija in izvedba: Leja Jurišić; Scenografija in luč: Petra Veber; Glasba: George Antheil’s Ballet Mécanique (1924): Rearanžirano s strani Maurice Peress, Nimbus Records (1992); Tehnični vodja: Borut Cajnko; Producent: Žiga Predan

Podpora: Ministrstvo za kulturo RS

Predstava je nastala s finančno podporo kulturnega programa Evropske skupnosti v okviru projekta modul-dance www.modul-dance.eu.

*Predstava bo uprizorijena v sodelovanju s 30. Zimsko pleseno šolo (JSKD).

 

O umetnikih

Dela Leje Jurišić so bila prikazana na U3 – trienale slovenske sodobne umetnosti, festivalu Mladi levi, festivalu Mesto žensk, platformi Gibanica, festivalu Hellerau v Dresdnu, festivalu Spectrum v Beljaku, festivalu Scores II v Tanzquartier Dunaj, Les Subsistances v Lyonu, ]performance space[ v Londonu, Online bienalu v New Yorku itd.

 

Petra Veber je priznana avtorica in scenografinja in prejemnica številnih domačih in mednarodnih nagrad, ter soustanoviteljica E.P.I. centra skupaj s Sebastijanom Horvatom in Natašo Matjašec.

 

Kritični odzivi – izseki

»Neposredna, fizično neusmiljena predstava, ki jo poganja evro finančna diktatura«.

Boris Michael Gruhl, Tanznetz.de, 29.9.2014

 

»Balet upora« je pokazal na obe plati umetnosti, predvsem pa opozoril na eksistenčne pogoje ustvarjanja. Ironija, paradoks, strast, bruhanje in humor so se mešali na odru. Telo je bilo samo s seboj in si iskalo poti samouresničitve in preživetja. Ki jih še kako mora iskati tudi izven odra. Politika je balet upora oblekla v belo baletno krilo, a mu ga je kmalu tudi slekla. Kar nikakor ni slabo, saj smo se tako gledalci kot performerka še bolj približali politiki in celo slutili njene prihodnje prelevitve iz odrskega v neke druge, manj formalne prostore.«

Nenad Jelesijević, Radio Študent, 25.2.2013

 

»Ples in vstaja sta tesna zaveznika. Že slavna litvanska anarhistka Emma Goldman (1869-1940) se ni hotela udeležiti nobene revolucije, kjer se ni smelo plesati. In mlada slovenska koreografka Leja Jurišič je v dunajskem Tanzquartierju ravnokar dokazala, da se v teh časih ne udeleži nobenega plesa, kjer se ne sme govoriti o revoluciji …. [Leja Jurišić] je prva v svoji plesni generaciji, ki temo upora eksplicitno vpleta v koreografijo, to pa naredi na provokativno modernističen način glede na pozni postmodernizem današnjega časa.«

Helmut Ploebst, DER STANDARD, 3.6.2012 (Dunaj, Avstrija)

 

» … sta se v Kinu Šiška zvrstili dve prepričljivi plesni izvedbi: antifeministična uprizoritev Balet upora ter … Balet upora … je idejni spoj dveh uveljavljenih sil, plesalke Leje Jurišić in scenografinje Petre Veber … prebojno, predvsem pa kar se le da subverzivno«

Zala Dobovšek, DELO, 2.6.2012 – CoFestival