“Nagib na oder” v novembru // Beton Ltd.: Vse, kar smo izgubili, medtem ko smo živeli

posted in: Uncategorized | 0

2. sezona sodobnih uprizoritvenih umetnosti “Nagib na oder” v mesecu novembru vsebinsko nadgrajuje prvi poskus kontinuiranega mesečnega programa v Mariboru nasploh do sedaj, in sicer  v sodelovanju s Festivalom Drugajanje vabi na predstavo priznanega slovenskega kolektiva Beton Ltd.: Vse, kar smo izgubili, medtem ko smo živeli, v zasedbi vrhunskih lokalnih igralcev in vsestranskih ustvarjalcev Katarine Stegnar, Primoža Bezjak in Branka Jordan. Temu bosta sledila nova programska sklopa “Nagib na radio”, od meseca decembra naprej pa še “Nagib k teoriji”,  s čimer Društvo Nagib še celoviteje pristopa, zapolnjuje ter nadgrajuje odrski program v Mariboru.

“Nagib na oder” in Festival Drugajanje

V predstavi Vse, kar smo zamudili, medtem ko smo živeli, ki prihaja v Maribor in ki je svojo premiero doživela v Anton Podbevšek Teatru jeseni 2013, se člani kolektiva Beton Ltd. dotikajo treh različnih obdobij, in sicer leta 1976/1977 kot leta njihovega rojstva, ko je svoj vrhunec doživljal hotelski kompleks Haludovo kot stičišče ameriškega kapitalizma in jugosocializma, druga prelomnica, ki jo omenjajo ustvarjalci, je njihov maturantski ples kot zaključni akt obdodbja odraščanja ter tretje obdobje, obdobje sedanjosti oz. prihodnosti, ki, kot pravijo ustvarjalci, ostaja pod vprašajem:

“Drzen glamur in vrhunski šov; veličastne stavbe in čas, ko je vse mogoče; so to le sanje, ki pripadajo preteklosti? V kaj smo se rodili in med čem odrasli? Kaj bi morali narediti, pa nis[m]o? O čem bi morali premišljevati, pa nis[m]o? Nis[m]o bili ne racionalni, ne odgovorni. Zato, ker nismo premišljevali o rezultatih, ampak ustvarjali predstave.”

“Močno spilirana predstava šov blišča”, ki se opira na eksistencialistično besedilo Eugena Ionesca Morilec brez razloga se v predstavi dotika bistvenih obdobij posameznikov, ki so bili rojeni v drugi polovici 70. let in se poskušajo znajti v stalno spreminjajočih se okoliščinah sveta, je skupino napeljalo k samoizpraševanju osebnih, političnih in družbenih izhodišč:

“Star sem petintrideset let. Šestintrideset. No, če povem po resnici, sem star štirideset, petinštirideset. Mogoče še več. Počutim se starega. Saj veste, o čem govorim. Potrebujem drugo življenje, novo življenje. Drugačne okoliščine, drugo okolje. Saj to ni preveč? Želeti si česa takega? Drugačne okoliščine?”

Predstava bo na sporedu v Veliki dvorani Narodnega doma Maribor, in sicer v ponedeljek, 23. novembra 2015 ob 18. in 21. uri. V njej bodo nastopili Katarina Stegnar, Primož Bezjak in Branko Jordan, v vlogi voditeljice bo spregovorila Taja Zuccato. Kot dramaturginja je pri projektu sodelovala Andreja Kopač, kostumografinja je delo Mateje Benedetti, glasbo pa sta prispevala Janez Weiss in Jure Vlahovič (Dead Tongues).

“Nagib na radio” kot nadgradnja sezone sodobnih uprizoritvenih umetnosti

V sodelovanju z akterji multimedijskega društva Glas podzemlja bo Nagib na oder v v povezavi s predstavo Beton Ltd. in pod konceptualnim vodstvom Kaje Kraner, Alje Lobnik in Katje Kosi v mesecu novembru pričel z refleksijo sodobnoplesnih in performativni tematik v najširšem smislu ter na ta način upeljal radijske oddaje, s katerimi si bo prizadeval misliti publiko, ki bo na ta način dobila priložnost razširjenega uvida v dogajanje na tem področju.

“Nagib na oder” se obrača k teoriji

Decembra se bo Nagib na oder prepustil in razširil še na področje teorije, to pa z napovedjo cikla seminarjev v sodelovanju s KUD Anarhiv. V petek, 19. 12., bo izvedeno predavanje z naslovom Socialne koreografije kot vadbene strategije in prostorski dispozitiv mesta Maribor, čemur bo v soboto, 19. 12., sledil še bralni krožek kot del Seminarja Gib-telo, kjer se bodo brali fragmenti iz Social Choreography (Andrew Hewitt) ter iz Public Sphere by Performance (Bojana Cvejić in Ana Vujanović), vse to v sodelovanju in izvedbi KUD Anarhiv in Redakcije za kulturo in humanistične vede Radia Študent. S seminarji se tako poskuša decentralizirati serijo predavanj in bralnih krožkov, ki se po navadi dogajajo v Ljubljani. Kot je v opisu predavanja zapisala Alja Lobnik (Kud Anarhiv), se bo predavanje z nadrobnejšo tematizacijo lotilo “vprašanja javne sfere, predpostavljajoč, da tudi občinstvo ali publika tvori nekakšno javnost. Zastavek predavanja deluje kot nekakšna samonanašalna zanka, saj skuša premisliti tudi specifičen kulturno-družbeni kontekst, v katerega se umešča samoorganizirano “brbotanje” mesta Maribor. Mesto preveva specifičen zeitgeist, v fragmentih poganjajoč se na nekoliko drugačni operacionalni logiki, ki ostaja dedič vstajniškega gibanja in samoniklih platform. Bodisi gre za paralelne institucionalne strukture, ki vzpostavljajo nove načine "skupnostnega" na mladi neodvisni kulturno-umetniški sceni, bodisi za iniciative, ki vzpostavljajo samoorganizirane četrtne in krajevne skupnosti ter so pobudnice participatornega proračuna.”

 

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.