Umetniško polje raziskovanja zadnjega projekta BREZODRA ustvarjalke Anje Bornšek se premika po stičnem robu principov somatskih in uprizoritvenih praks. Zanimajo jo med-prostori, v katerih dva, v veliko pogledih različna polja, v vzajemnem stiku zamišljata predrugačene vloge gledalca, performerja in razmišljata o srečanju ekstravertirano vizualno simbolnega jezika in “interoceptično” senzorno introvertiranega jezika ter kako skozi micelijski ustvarjalni princip, zastavljati nove okvirje sodelovanj, procesualnosti in načinov uprizoritvenega deljenja.
V tokratni raziskavi, se Anja skozi somatsko metodo Body-Mind Centering obrača v telo in iz telesa v naravo. Telesno v medprostore znane kot “iso-ring” in “sinapse”, kjer je prvi prostor povezan s žilnim sistemom, drugi pa z živčnim sistemom. V obeh se vršijo zapletene anatomije odnosov, ter pretaka znanje o odzivnosti, prisotnosti, časovnosti, sodelovanju. Raziskovalno jo že nekaj časa nagovarjajo živeče govorice drugih bioloških entitet. Kaj in kako le te govorijo o odnosih, so-obstajanju in relacijah? Inteligenca odnosnosti bioloških sistemov je dejanska prelomna linija med življenjem in smrtjo, med tem ko se zdi, da naša človeška kontemplacija odnosnosti postaja vedno bolje ne-utelešena. Gradimo sisteme, ki kompenzirajo izgubo utelešenega načina odnosa.
V posthumnih zapiskih harvardskega ekologa Petra Warshalla so našli zapis: “Find non human teachers.”Zato, v telo in iz telesa v gozd in nazaj v telo. Nekako tako.
V tej fazi raziskovalnega projekta se ji bo v pogovorih in gibalnem raziskovanju med-svetov pridružila plesalka, koreografinja, ter raziskovalka somatske metode Skinner Release, Jadi Carboni iz Gradca.
Projekt Anje Bornšek (trenutno še brez naslova) je v produkciji Društva Nagib
Partnerji: Tanzhaus Graz, DACE – Dance Art Critical Ecology
Podpora: Ministrstvo za kulturo in Mestna občina Maribor
